لازمه رسیدن به قدرت دریایی فرهنگ سازی در حوزه دریاست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 75
نویسنده : علی

 

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به قدرت دریایی پایین است در حالی که لازمه رسیدن به آن، فرهنگ سازی در حوزه دریا و نقش آن در توسعه همه جانبه کشور است.

امیر دریادار پیمان جعفری تهرانی در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در نوشهر افزود : برآیند بررسی ها نشان می دهد که شناخت جامعه در حوزه دریا و قدرت دریایی نسبت به سایر بخش ها خیلی پایین تر است.

وی ادامه داد: دریا به عنوان یک نعمت الهی ظرفیتی است که در صورت پی بردن مسئولان و دست اندرکاران امر به اهمیت آن ، می توان از دریا در تولید انرژی ، حمل و نقل ، شیلات ، گردشگری ، صنعت مدیریت در بنادر و در دیگر بخش ها به طور مطلوب بهره برد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد : باید با رشد آگاهی و افزایش سطح فرهنگ افراد جامعه نسبت به دریا و نیز فراهم سازی زیرساخت ها ، جمعیت را به سواحل گرایش داد تا بتوانند برای ادامه حیات و تامین معیشت از مزیت های دریا استفاده کنند.

جعفری تهرانی گفت : دولت تدبیر و امید دراین حوزه راهکارهای فراوانی ارائه داد که از جمله آن تبیین نقش دریا در تامین امنیت ملی و توسعه بوده است .

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز در با معرفی این دانشگاه و نقش آن در کشور به شرکت کنندگان در گردهمایی ، گفت : بیشترین نیروی انسانی در نیروی دریایی ارتش دانش آموخته و تربیت شده این دانشگاه هستند.

امیر دریادار دوم خرداد حکیمی افزود دانشگاه دریایی نوشهر در سال 1360 اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف کرد و از آن زمان تاکنون تحولات شگرفی در سایه حمایت و رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری در این دانشگاه ایجاد شده است.

وی ادامه داد : اکنون این دانشگاه با 6 دانشکده دارای رشته های ناوبری و فرماندهی کشتی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، الکترونیک و مخابرات دریایی ، مدیریت و کمیسردریایی ، تفنگداران دریایی و علوم پایه است و تاکنون توانسته است نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان های دریایی کشور در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد را برطرف کند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت که برنامه آموزشی این دانشگاه بر مبنای تربیت افسران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر سازمان های دریایی است.

چهل و نهمین گردهمایی معاونان آموزشی و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد و تا فردا / پنجشنبه / ادامه دارد.

در این گردهمایی 2 روزه 190 معاون آموزشی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی کشور شرکت دارند که در باره مدیریت منطقه ای ، ساماندهی موسسه های آموزش عالی ، ماموریت گرایی ، هدفمند سازی ارتباط تحصیلی ، اشتغال و نظام جامع آموزش های مهارتی بحث و تبادل نظر می کنند.

چهل و هشتمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی کشور شهریور ماه پارسال در دانشگاه غیردولتی شمال کشور در شهر آمل برگزار شده بود.




:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: